Hur ska jag göra?

Jag är en 20 årig flicka som är adopterad. Vilket många på denna jord är, men jag har hittat min biologiska mamma, på facebook. Hur ironiskt är inte de på en skala, hon har en dotter, min "syrra" som är ett år äldre en mig. Jag har försökt att bli vänn med henne, men hon har nekat tre gånger. Vilket inte gör en världens gladaste. Men hon har valt att lämna bort mig att leva ett liv utan mig, troligen ge mig ett bättre liv än vad hon kan ge. Det är jag henne tacksam för.
   Men det är inte så lätt att inte känna sig anhörig till någon, att känna att man inte liknar någon, att inte ha/känna tryggheten. Det blir lite ensamt och vilset. Man ser andra familjer där de liknar varandra och värkligen känner banden. Jag gör tyvärr inte alltid de. Vilket gör att jag känner ångest till min nuvarande familj som verkligen har gjort mig till deras barn. Och jag kan inte ge lika mycket tillbaka.
   Nu låter de som att jag inte gillar min familj, jag älskar min familj, vi har de väldigt svårt ibland men helt underbart veckan efter. Jag tror inte att det finns någon fläckfri familj, alla har sina egna jobbiga problem.

Jag håller just nu på att skriva ett projektarbete om Adoption, vilket jag tycker ska bli väldigt intressant men jag har tyvärr inte börjat än och jaaa, de ska vara klart om någon vecka. Men jag känner inget sug för någonting som har med skola och tråkiga saker att göra, Ibland blir de så för mig. Suget försvinner när de blir lite mycket drama runt omkring. Men jag ska allt lyckas göra klart de dära arbetet någon gång innan tiden går ut. Men nu har jag fått tömma mig. Kommer väll troligen ett till inlägg snart. Har mycket skräp i papperskorgen, tyvärr =(

Kommentarer
Postat av: Elvira (Sala)

Hej Loi :) kul att du skaffat blogg. Ush va hemskt det där lät :( men vet din biologiska mamma att du är du på facebook? kanske skicka ett meddelande? Verkar allt annat än lätt!

Ta hand om dig! puss /Elvira

2009-03-19 @ 11:02:16
Postat av: www.vitablomma.blogg.se

Jo, skönt att skriva av sig lite :) vad paff jag blev att du hittade mig :P

Jag tror att hon vet de...eller hon borde veta, de va hon som valde mitt namn och hon valde även Sverige. Så jag tror att hon vet eftersom hon nekade. Jo jag tänker skriva ett meddelande, måste bara peppa mig lite först =P Hoppas att vi ses snart =)

2009-03-19 @ 23:57:55
URL: http://vitablomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0