Jag är bäst =)

Att jag skulle klara det trodde jag aldrig. Jag och min kära vänn kom på den otrolig dumma iden och då menar jag verkligen DUMMA iden att cykla till skolan. Det är lite mindre än sex mil fram och tillbaka. Men vi tyckte inte att de räckte så vi cyklade en omväg.

Från början:
A kom till mig 8 på morgonen, vi gjorde i ordning oss, pumpade däcken och fyllde vatten. När jag hade cyklat i ungefär en kvart höll jag på att dö. Allt snurrade och jag va riktigt nära att svimma "trodde jag", men så illa va de nog inte. Jag tror de igentligen bara va, Dålig, riktigt dålig kondition =P 20 minuter senare höll jag på att "dö" igen. Och jag va så slut så att jag kunde inte dricka meddans jag cyklade för då behövde jag andas. Så även då fick A stanna och vänta på mig. Men efter 1 timme och 50 minuters långsam misshandel va vi framme i skolan. Vi va tio minuter sen till lektionen, men de gjorde inte så mycket. Sen hade vi gympa, Oj va roligt och efterlängtat....nja inte riktigt. Men vi gjorde så gott vi kunde även fasst de kändes som att vi hade en stock mellan bena.

Hemvägen:
Jag hann knappt röra mitt kön mot sadeln ut att jag kände en obegriplig smärta. Jag hade fått mus skavsår och de hade även A fått. Så vi fick stå upp och cykla en mil och de va nästan bara uppförsbackar. Men efter den milen va vi väldigt hungriga så vi stannade i centrum och käkade. Vi skulle stanna en snabbis men de blev en timme. Vi behövde dra när vi va tvungna att utrymma Centrum för att A hade släppt sig så mycket att de va omöjligt att stanna kvar.
   Vi ställde oss på cyklarna igen och började trampa. Och när de inte va lång väg kvar hem bestämde vi oss för att ta en "finare" väg, alltså en omväg (Vi ville slippa bilarna). 
   Om vi säger så här...vi började cykla från skolan 12.30 och kom hem till mig 18.30. Men om ni trodde att de va allt så nej...för jag har en underbar katt som älskar att dra sig i mitt ansikte. Så jag fick hårstrån i ögonen vilket gjorde att jag började klia. Men eftersom jag har cyklat hela dan och bilarna har kört upp skit i mitt ansikte, kliar jag in både de ena och de andra i mina ögon. Slutsatts: mina ögon är igen svullna, jag har likadan ögon som en nyfödd. Så där går jag runt med igen svullna ögon, en stock mellan bena och skavsår i musen. En vacker syn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0