På tv ikväll

Ibland känner man sig duktig och det gör jag nu. Jag har pluggat. Men måste däremot läsa en bok som heter "Världens dåligaste språk" Den handlar om svenska språkets utveckling och om varför skriften är så mäktig. Jag tycker boken suger. Jag bryr mig verkligen inte om allt det där. Boken bara upprör mig när han säger så dumma saker. Som att analfabeter är efterblivna och ses ner på. Visst kommer dom att ha det svårt men det ger inte oss rätten att klanka ner på dom. Nä men det är så mycket snack i den boken alltså, blir helt upprörd som sagt.

Aja nu lagas det oxfilé men klyftpotatis och beasås utav mästerkocken Emanuel.
Sen blir det att handla. Älskar när man han har handlat och kylskåpet och alla andra skåp är fyllda av saker man tycker om. Nu kan jag välja vilka grönsaker jag vill äta. Om jag vill äta macka till måltid osv.
Det är både överskattat och underskattat att flytta hemifrån.
Att bo hemma: Man sparar så mycket pengar. Man får maten lagad och serverad. Någon tvättar ens kläder och man har en städare som kommer och gör huset rent. En trädgårdsarbetare som tar hand om allt annat. En pappa som ringer någon när något är trasigt.
Att bo själv/med sambo: Pengarna springer åt alla håll. Saker som man inte ens visste att man behövde och aldrig tidigare tänkt på. Man får välja själv vad man vill äta, men man måste laga den själv. Om något går sönder har inte jag en endaste aning om vart jag ska ringa. Emanuel eller pappa =P Tvätten, juste det var ju den också. Det går väll åt 3-4 timmar veckan åt den också. Och handla är i.o.f mysigt. Städa....ni vet!

Vet inte varför jag pratar om detta men det var väll bara något jag började tänka på.
Men ikväll ska jag se på tv 21.00. Cake heter filmen, inge bra omdöme men den blir bra.

Trevlig kväll allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0